Faktura
Ofte stillede spørgsmål
Hvad er aconto?
Du modtager en aconto regning fra os. Det vil sige at du betaler en måned forud. Beløbet er beregnet ud fra, hvad du normalt bruger af strøm i løbet af et år. Hvis du f.eks. havde et elforbrug på 3000 kWh det foregående år, så vil hver enkel aconto regning være opdelt, så du har betalt for et forbrug på 3000 kWh ved årets udgang.
Er det muligt at udsætte en betaling?
Vi forsøger altid at hjælpe vores kunder. Kontakt vores kundeservice og hør mere.
Hvordan opretter jeg betalingsservice?
Du kan enten selv oprette din betalingsservice, kontakte vores kundeservice eller klikke her.
Hvor kan jeg se mine fakturaer?
Du kan enten modtage denne på mail, via EAN, eller se den på Min side.
Hvordan forstår jeg min faktura?
Fakturaen består af to deler, en del der er faktureret fra os dit el-selskab, den anden del er der netselskabet og staten der fakturerer. På fakturaen din ser du hvad der er til netselskab og staten under linjen Afgifter og skatter til netselskab og staten. Side 1 på fakturaen – Det som skal betales efter at udregningerne af de andre siderne er gjort. Side 2 – beregnet forbrug for kommende periode, altså aconto regningen. Side 3 – tidligere opkrævet aconto og dit faktiske forbrug for perioden. Nederst på denne side er der er udregning af tidligere opkrævet og dit faktiske forbrug.
Flytning
Hvad skal jeg gøre, når jeg skal flytte?
Send en mail til kundeservice@cheapenergy.dk minimum fem dage før du skal flytte. Husk at skriv datoen for flytning og dit kundenummer. Hvis du skal tilmelde dig en ny adresse kan du skrive din nye adresse i mailen.
Er der nogle gebyrer ved at flytte i min aftaletid?
Nej ikke så længe din aftale flyttes med til den nye adresse.
Produkter
Hvordan vælger jeg det rigtige produkt?
Det afhænger helt af markedet og dine behov. Vi anbefaler derfor du kontakter vores kundeservice og snakker med en energirådgiver.
Bestilling
Hvordan bestiller jeg?
Du kan skifte til os online – eller kontakte vores kundeservice, der står klar med rådgivning.
Skal jeg foretage mig noget praktisk når jeg skifter til Cheap Energy?
Nej, vi står for alt det praktiske og henter dit aftagenummer hos dit selskab. Dit gamle elselskab vil muligvis bede dig om at aflæse din måler inden du skifter. I så fald vil du få besked om dette.
Strøm og netafgifter
Jeg ønsker at sænke mit forbrug - hvad gør jeg?
Der kan være to årsager til dette. Dit forbrug kan være registeret forkert eller du ønsker at få råd til at reducere din elregning. I begge tilfælde beder vi dig kontakte vores kundeservice.
Der er lukket for mit strøm - hvad gør jeg?
Vi beder dig tjekke om du har ubetalte regninger eller om du har strømnedbrud i dit område.
Hvordan ser jeg mit forbrug?
Det kan du se på din faktura eller logge dig ind på eloverblik.dk.